Vince Molarino

Global Managing Director, Strategic Solutions Lee Hecht Harrison;

Cephe liderleri şirketlerin başarısı için elzemdir. Eğer, ön saflarda çalışıyorsanız, müşterilere ve çalışanlara en yakın pozisyonda olan kişi sizsiniz demektir. Daha tepe pozisyonlardaki liderlerin aksine organizasyon içinde olan bitene yön verebilme şansınız çok daha yüksektir

Cephe liderlerinin neredeyse %60’ı başarısız oluyor.

Cephe liderlerinden, stratejiyi uygulamak, değişime katılmak ve şirketin kültürüne şekil vermesi beklenmektedir. Çoğu ön saflarda çalışan insan, büyük beklentilerin ağırlığı altında ezildiği için önlerindeki fırsatları görememekte bu yüzden yalnızca günlük idari fonksiyonları yerine getirmekte, olağan işleri sürdürmektelerdir.

Eğer böyle bir saha pozisyonunda çalışıyorsanız, aşağıdaki ipuçlarına kulak vermenizi öneririz.

1. Kendinizi bir lider olarak tanımlayın. Sahada çalışan çoğu lider, teknik becerileri ve bireysel performansı nedeniyle terfi eder. Liderlik pozisyonuna gelmenizin ardından kendinizi önce lider daha sonra teknik bir insan olarak düşünmelisiniz. Bundan sonra artık yalnızca kendi başarılarınızdan sorumlu değilsiniz.

2. Yüksek standartlara erişmek. Lider olduktan sonra her söylediğiniz ve yaptığınızın yüksek standartta olması gerekir. Eskiden bir çalışan olarak hoş görülenler,, liderlik rolüne gelmenizin ardından aynı biçimde karşılanmaz. İşler yürümediğinde liderlerin basit bahaneler öne sürme lüksü olmadığını kısa sürede anlayacaksınız. Liderler, hesap sorulabilir kişiler olmaları ve çözüm sağlayabilme özellikleri ile değerlendirilir. Bunu yapabilmek için en yüksek standartlara erişmelisiniz.

3. İşi siz yapmayın- yönetin. Temel göreviniz ekibinizin performansını yönetmektir. Bunu gerçekleştirmek için işi yapan kişiden delege eden kişiye dönüşmeniz gerekir. Sizin günlük işiniz; işi yapmak yerine ekibinizi yönetmektir. Kişisel tatmininizi nereden aldığınız önemlidir. Eskiden bir çalışan olarak kendi başarılarınız ve performansınız sizi motive ederken, şimdi artık ekibinizi kurmak sizi tatmin etmeli. Ekibinizin geliştiğini, büyüdüğünü ve başarılı olduğunu görmek sizi ileriye götürecek. Onlar başarılı olduklarında siz de başarılı olacaksınız.

4. Temel prensipleri uygulayın. Bir cephe lideri olarak günleriniz insanla ilgili konularda – kişilerarası çatışma, departman çarpışmaları ya da şaşmış hedeflerle- çalışarak geçecek. Bunun ne kadar çok zaman ve enerji gerektiğini görünce şaşıracaksınız. Başarılı olmak için koçluk, net beklentiler ortaya koymak, performans yönetimi, bireyleri sorumlu kılmak ve çatışma gibi konularda temel becerilerinizi geliştirin. Bu beceriler kariyerinizin geri kalanında da size yardımcı olacak.

5. Kendinizi izole etmeyin. Cephe liderleri yönettikleri ekipten rolleri gereği ayrıldıkları için kendilerini kimi zaman yalnız hissedebilir. Bu yüzden ofiste ya da iş saatleri dışında diğer liderlerle bir araya gelmeniz önemlidir. E-posta ile haberleşmek yerine telefon edip meslektaşınızla konuşun. Ofisinizden dışarı çıkıp meslektaşlarınızla yüz yüze bir araya gelmeye çalışın.