job

Çalışan Memnuniyetini Etkileyen 3 Unsur

 

Yaptığınız işten zevk alıyorsanız, iş gibi gelmiyor. Eğer işinizi severek yapıyorsanız, devam etmeniz ve başarılı olmanız daha büyük olasılık. Peki ağırlıklı olarak işe alımda değerlendirme için kullanılan Ölçme&Değerlendirme çalışan memnuniyetini ölçmek için kullanılabilir mi?

Şirketler için çalışan memnuniyetini ölçmek; motivasyonu sağlamak, bireylerin gelişip, başarılı olup, şirkette kalıp kalmayacağını öngörmek açısından elzemdir. Çoğu davranış ve kişilik değerlendirmesi çalışan memnuniyetini ölçmekten uzaktır. Dolayısıyla kişilikleri değerlendirme alanında da yetersizdir.

Harrison Assessments’ın yirmi beş yılı aşkın araştırma deneyimi;  işlerinden en az %75 oranında memnun olan çalışanların, işlerinden %75 oranında memnuniyetsiz olanlara oranla 4 kat daha başarı gösterme olasılığı olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışan memnuniyetini ölçme faktörleri iş başarısını; doğru işe doğru kişiyi yerleştirmeyi ve çalışan bağlılığını da öngörme olasılığını vermektedir.

Harrison Assessments’ın Çalışan Memnuniyeti- Performans Metodolojisi, çalışan memnuniyetini ve bağlılığını değerlendirirken üç ana konuya yoğunlaşır:

  • Kişinin işe uygun olarak tercih ettiği görevler
  • Kişinin işe uygun olan ilgi alanları
  • Kişinin işe uygun olarak çalışma ortamı tercihleri

Memnuniyet ve performans birbiriyle bağlantılıdır. Kişinin işinden ne denli zevk aldığı, işi yaparken yürüttüğü hangi aktivitelerden zevk aldığı ve o sıradaki performansını etkiler.

İnsanlar bir görevi zevkle yerine getirirse, onu daha fazla yapma eğilimi gösterir ve o konuda giderek daha iyi olurlar. İyi performans, kişinin öz saygısının artmasına ve fark edilmeye yol açar, bu durum insanların görevlerini zevkle yerine getirmelerine yol açar.

Harrison Assessmentss, çalışan memnuniyeti ve bağlılığını ölçer ve değerlendirir. Şirketlerin çalışanlarını onlara en yüksek tatmini sağlayacak sorumluluklara yönlendirerek motive etmesini, performansını artırmasını sağlar. Harrison Assessmentss şirketlerin çalışanlarına çalışan memnuniyetine verdikleri önemi göstermelerini sağlar. Bu samimi ilgi, çalışanlar tarafından olumlu karşılanır. Karşılıklı fayda sağlayan sonuç, hem çalışanların hem de işverenlerin kazanmasına yol açar!

23 yıldır İnsan Kaynakları sektöründe, yetenek yönetimi ve kariyer danışmanlığı alanında hizmet veren sektörünün öncü kuruluşu E&E Group, 2013’ten beri Harrison Assesments’ın Türkiye temsilciliğini yapmaktadır.

E&E Group sunduğu Yönetici ve Çalışan Bağlılığı çözümleri ve Değişim Yönetimi Programları ile yüksek motivasyonlu işyerlerinin yaratılmasına yardımcı olmaktadır. E&E, kendi özgün programlarının yanı sıra Harrison Assessmentss International ve Lee Hecht Harrison Şirketlerinin analiz ve koçluk araçlarını da kullanmaktadır.